2014. okt 18.

KONFERENCIA (Padova)

írta: Kasik László
KONFERENCIA (Padova)

Open spaces for interaction and learning diversities

Padova.jpg

The conference is organized by three special interest groups within  EARLI  (European Association for Research on Learning and Instruction). In particular SIG 10 represents researchers who study aspects of the field of Social interaction in learning and instruction, SIG 21 Learning and Teaching in culturally diverse settings and SIG 25 Educational theory.

 A 2014. augusztus 27–30. között, Padovában megrendezett EARLI SIG 10 konferencia témája a tanítási-tanulási környezet társas aspektusa, a kulturális különbségek okozta problémák és lehetőségek köre, az eltérő háttérrel rendelkező diákok együttes nevelésének-oktatásának, valamint a pedagógusok módszertani kultúrájának megismerése, megújítása volt.

Főként szociológusok, pedagógiai kutatók és pszichológusok ismertették kutatási eredményeiket a világ számos országából (Európából, illetve például Japánból, Ausztráliából vagy az Amerikai Egyesült Államokból). Az empirikus eredmények mellett több előadás elméleti modellekről szólt, jelentős részük az eltérő környezeti tényezők és a tanítási-tanulási folyamat kapcsolatának értelmezéséről.

A tanítási-tanulási folyamat társas aspektusaival foglalkozó szekciók főbb témái a következők voltak:

  • a kora gyermekkori nevelés-oktatás lehetőségei különböző kultúrából érkező gyerek csoportjaiban,
  • tantervek és nevelési célok kapcsolata (oktatás és nevelés viszonya, aránya, pedagógiai célok, stratégiák és módszerek),
  • tantárgyi tartalmak a nevelés szolgálatában (pl. matematika, olvasás),
  • megküzdés, problémamegoldás és egyéb viselkedésformák gyermek- és serdülőkorban (ezen alszekcióban mutattuk be saját eredményeinket),
  • iskolai és iskolán kívüli nevelés (formális és informális csoportok szerepe az oktatási-nevelési folyamatban),
  • a média szerepe a nevelésben, oktatásban,
  • tanári szerepek és nevelés.

 

 Szeged, 2014. október 1. 

Szólj hozzá